A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Mekkora jóság volna, ha a YouTube-ot, mint tévét lehetne nézni a rengeteg csatornájával nem? Ha végigolvasod ezt a leírást a végén valami ilyesmit kapsz:
Ez már majdnem Google TV a YouTube-on. Szerintem zseniális mind a design, mind a kezelhetőség.
Ha türelemetlenül várod már, hogy kipróbálhasd akkor kattints erre a linkre, ami a YouTube Leanback oldalra visz, ahol máris élvezheted az adást. Ha tetszik a dolog és Firefox vagy Chrome/Chromium böngészőt használsz, akkor még mint alkalmazás is élvezheted a műsorokat.
Chrome/Chromium verzió
Talán ezzel a legegyszerűbb - nem mintha Firefox alatt sokkal bonyolutabb volna, de mégis. Szóval ezt kell tenned miután megnyitottad a fenti linket:
kattints a Customize and control…-ra (a kis villáskulcs valahol jobboldalt felül)
válaszd a Tools > Create Application Shortcuts… menüpotot
majd válaszd ki az opciókat, hogy az alkalmazást hova is helyezze el a rendszered
becsukhatod a böngésződet
Ezzel létre is hoztad a YouTube nevű alkalmazást, amire ha rákattintasz akkor máris nézheted a frissen létrehozott tévédet.
Firefox verzió
Ha Firefox böngészőt használsz, akkor szükséged lesz a Prism nevű plugin-ra. Miután feltelepítetted és a böngésződet újraindítottad, majd megnyitottad a Leanback oldalt, utána így készítheted el a YouTube alkalmazást:
kattints erre a bögésződben: Tools > Convert Website to Application…
a következő párbeszéd ablakban a Create Desktop opciót válaszd ki, ezzel az asztalodra fog létrehozni egy linket (a többi lehetőséget én kikapcsolva hagyom, de nyogodtan válassz mást ha neked úgy jobb)
bezárhatod a böngésződ
Az asztalodon ott lesz egy alkalmazás, ami YouTube Leanback névre hallgat.
Navigáció
A Leanback szolgáltatás szerintem egyértelműen nagyképernyőre lett kitalálva ezért egérrel nem is lehet navigálni benne csak a billentyűkkel:
Az Amnesty International nevű emberi jogokért küzdő szervezet egy megdöbbentően hatásos plakáttal hívta fel magára, és a családi erőszakra a figyelmet. Egy plakát, amely aktivizálja magát, ha nem nézik.
Meghívott szerzőnk, Varga Bence (Revision) egy 40 éves sztori segítségével beavat minket abba, hogy miképpen működik a szóbeszéd.
Ma már a csapból is vírusvideók folynak, így a készítőik egyre meghökkentőbb ötletekkel állnak elő a forgatáskor, hogy biztosítsák az anyag elterjedését. A vírusvideók sikeres terjesztésében azonban az ötleten túl legalább olyan fontossággal bír maga a felület, amin a filmek "utaznak". A szélessávú Internet ma már a mindennapok része, de nem volt ez mindig így, mégis, vírusvideók már az Internet-korszak hajnalán is léteztek, sőt annak előtte is.
A felrobbant bálna
1970. november 12-én egy 14 méter hosszú, 8 tonnás ámbrás cet vetődött az Egyesült Államokban Oregon tengerpartjára, Florence városka mellett. A hatalmas állat a kiszáradás következtében rövidesen elpusztult. MIvel az állam összes partszakaszának karbantartása az oregoni autópályafelügyelet feladatkörébe tartozott, a tetem eltakarítására is ezt a szervezetet utasították.
A haditengerészettel folytatott rövid konzultációt követően a szervezet szakemberei arra jutottak, hogy a bálnát oly módon a legcélszerűbb eltávolítani a partról, amint azt egy szikladarabbal tennék: egyszerűen felrobbantják. Az első pillantásra meghökkentőnek tűnő megoldás magyarázatául szolgálhat talán, hogy elsősorban geológiai akadályok legyőzésére kiképzett munkatársakról volt szó - az autópályafelügyelet ritkán találkozott hasonló zoológiai problémákkal. A mérnökök úgy vélték, hogy az eltemetés nem járna sikerrel - a hullámok hamar kimosnák a testet, a felrobbantás azonban miszlikbe szakítaná a bálnát, és az apróbb maradványokat a rákok hamar elpusztítanák.
A bálnában mintegy fél tonna dinamitot helyeztek el, majd felrobbantották. Az állat íly módon való eltakarítása azonban - finoman szólva - megkérdőjelezhető eredménnyel járt: hosszú másodpercekig hullottak a bálna cafatjai a partra sereglett nézelődők nyakába, egy nagyobb darab pedig ripityára tört egy közelben parkoló autót. Mindazonáltal a bálna testének közel a fele egyben maradt, melyet később bulldózerekkel próbáltak eltávolítani.
A televíziós riport
Az egész meghökkentő esemény valószínűleg hamar feledésbe is merült volna, ha nem tartózkodik a helyszínen az oregoni Portlandból a helyszínre küldött KATU-TV stábja, élükön Paul Linnman riporterrel. A társaság rögzítette a bizarr esemény minden részletét, és a riportot Linnman a következő fanyar kommentárral zárta: "Bármikor is sodródjon egy bálna Lane County partjaira a jövőben, azok, akiket az eltakarításával megbíznak, nemcsak azt fogják tudni, hogy mit tegyenek, de azt is, hogy mit ne."
A beszámoló adásba került a televízióban, de nem vert túlzottan nagy hullámokat. Aki látta az adást, megbeszélte másnap a barátaival, ismerőseivel a dolgot, de nem kapott szárnyra az eset híre. Nemsokára azonban megérkezett a háztartásokba egy olyan technológia, amely alapvetően változtatta meg a mindennapokat. 1976-ban megjelentek ugyanis az első VHS videómagnók az Egyesült Államokban, és a használatuk rohamosan terjedt. Nem sokkal később a televíziónál valaki kimásolta a hat évvel korábbi riportot VHS kazettára, és hazavitte. Ezzel az apró, nüansznyi dologgal megkezdődött a világ első vírusfilmjének terjedése.
Szájról szájra
Közel tizenöt éven át a videófilm és annak híre szájról szájra terjedt, az emberek többsége azonban városi legendának tartotta a felrobbantott bálna történetét. Az eset akkor került a széles nyilvánosság elé, mikor egy másolat eljutott Dave Berryhez, a Miami Herald népszerű újságírójához. Berry 1990. május 20-án megírta a sztorit, amit a lap le is közölt. A cikk rövidített verziója hamar felkerült néhány üzenőfalra, és számtalan hozzászólás érkezett a témához.
Itt kell egy kis kitérőt tennünk azok kedvéért, akik nem ismerik annyira a világháló történetét. A 90-es évek elején az Internet még gyerekcipőben járt. A nyolcvanas évek közepén jelentek meg azok az ún. üzenőfalak (angol kifejezéssel élve bulletin boardok), amelyeknek a lényege az volt, hogy a felhasználók telefonvonalon becsatlakozhattak egy központi rendszerbe, és egy program segítségével szoftvereket és adatokat tölthettek le és fel, híreket olvashattak, vagy különféle üzeneteket válthattak egymással. Az üzenőfalakat kezdetben hobbi jelleggel működtették, és jellemző volt rájuk, hogy egy-egy kisebb közösséget fogtak össze, rendszerint egy kisváros felhasználóit.
Igaz volt? Vagy mégsem?
A cikk körüli zsongás az üzenőfalakon felkeltette a média munkásainak a figyelmét is, és az oregoni autópálya-felügyelethez, amelyet időközben oregoni közlekedésfelügyeletté neveztek át, egyre-másra érkezni kezdtek a telefonok a felrobbantott bálnáról. Mint kiderült, a bulletin boardokon keringő szövegben nem szerepelt, hogy az eset huszonöt évvel azelőtt történt, így az újságírók napi aktualitásként kezelték az ügyet.
San Francisco-tól Washingtonon át Massachusetts-ig számtalan helyről érkeztek a hívások, és nemsokára már a Wall Street Journal is foglalkozott a történettel. 1992-ben a sztori megjelent a Usenet-en, ami egyike volt a legkorábbi Internetes vitafórumoknak, ahol a felhasználók hosszan vitatkoztak a történet eredetéről és hitelességéről.
Végül feltehetőleg 1993 környékén Steve Hackstadt, az Oregoni Egyetem végzős informatika-szakos hallgatója digitalizálta a birtokába került videofelvételt, és feltette az egyetemi hálózatra. Innen indult világhódító útjára a film, hogy aztán számtalan oldalra felkerülve az Interneten mindenhol feltűnjön. Mára ez az eredeti oldal eltűnt, de Hackstadt továbbra is gyűjti a film körüli cikkeket és anekdotákat.
A film terjedéséhez hozzájárult az is, hogy az információk gyakran hiányosak voltak vele kapcsolatban. Sokan azt hitték, hogy a bálna még élt a felrobbantáskor, mások nem voltak vele tisztában, hogy egy 40 éves történettel találkoznak.
A világ legrégibb vírusfilmje bizony még ma is igen népszerű: a videómegosztó oldalakról beszerzett adatok szerint a felrobbant bálna videója a világon még mindig az ötödik legnépszerűbb és legtöbbször megtekintett vírusfilm.
Az előző posztban a macskás pendrive-ok közül mutattam be néhányat, most jöjjenek a hazánkban is (főleg online) kapható, egyéb macskáskütyük gyermeklelkű felnőtteknek vagy számítógépet használó gyermekeknek (esetleg macskamániásoknak).
Plüss állatkás mini hangfalként aposztrofálta eladója az alábbi terméket:
Leírása szerint:
Egyedi kék cica hangfal, nagyon cuki, szélvédőre is rögzíthető a mellékelt tapadókoronggal.
Jack audió kábel (3.5mm) segítségével bármilyen audió eszközzel használható, pl: Ipod, MP3, MP4, Hifitorony, PSP, Mobiltelefon, laptop, PC stb...
Szerintem egyébként csak roppant nagy jóindulattal lehet cicának nézni, de ha az eladó szerint macska, akkor én nem tamáskodhatok...
19 centi magas, 3.500 forintba kerül + postaköltség.
Aztán itt van ez, amit nagyon szívesen használnék, csak eddig még mindig ellenálltam a kísértésnek, hogy megrendeljem, megvegyem.
És valljuk be, kicsit képzavaros ez a "macskás egér" dolog....
6-10 ezer forint közötti áron láttam a neten és az egyik barkácsáruházban.
Úgy vélem, egy kis játékosságra mindenkinek szüksége van az életben, és karácsony közeledtével a számítógépet, digitális világot kedvelőknek kereshetünk egyéniségükhöz, érdeklődési körükhöz illő perifériákat. Nemcsak macskás van ám!!!
(Ha a kedves olvasó kérdez, én megadom a tárgyak elérhetőségét - írjatok bátran!)
Ez pedig egy cd/dvd-tartó - természetesen macskásban, és adja is magát a tartó formája, hogy cicafej legyen belőle:
Egy dologra azért figyeljünk oda: a legaranyosabb, legcukibb kütyü is csak bosszúságot okoz, ha gagyi...
Én például nagyon izgulok, hogy mit fogok kapni a Mikulástól, és lesz-e valami szép macskás kütyü a fa alatt! :)
A rádióműsorban ugyan nehéz lenne megmutatni, de elhihetik, az információ gyönyörű. Amióta láttam a hazai infografika blogon az ideális pénisz méretéről szóló infografikát egyre mélyebbre ástam magam a témában és minden újabb képpel nőtt a meggyőződésem, hogy az adatoknak nem kell unalmas táblázatokba vagy grafikonokba rendeződniük. Lehet ezt másképpen is csinálni, úgy, hogy már szinte szexik az adatok.
Nagy kedvencem például az infografika egyik apostolának számító David McCandless TED előadása a témában (magyar felirattal nézhető teljesen ingyen). McCandless Information is Beautiful címmel publikált nemrégiben egy hihetetlenül érdekes könyvet arról, hogyan lehet (szabad? kellene? illene? kell?) vizuálisan megjeleníteni információkat, adatokat és rögvest maga is számtalan jó példával járt elő. A dolog egyébként rendszerint (hihetetlenül) munkaigényes, McCandless saját bevallása szerint volt olyan, hogy egy egész hónapot egyetlen információsűrítő ábra elkészítésének szentelt, de a végeredmény miatt megérte, mivel interaktív infografikát készített belőle a végén. A könyvét a napokban jelentette meg a Typotex Kiadó Az információ gyönyörű címmel, benne sok érdekes illusztrációval, alátámasztandó az amúgy is fontos mondanivalót.
Remélem, hogy ez nem csak egy újfajta divat vagy hóbort, hanem egy újfajta trend és egyúttal vizuális nyelvezet is, ami soha többé nem kopik ki az adatokkal dolgozók életéből. Mert az információ szép, csak megfelelően kell tálalni őket. Egy jó ábra a legösszetettebb jelenségeket is könnyen megérthetővé képes varázsolni. Ennek az az oka, hogy az ember alapvetően a szemén keresztül, vizuálisan képes a leggyorsabban megérteni a dolgokat - ha ez a vizualitás egyúttal találkozik a megfelelő fogalmi rendszerezettséggel is (tehát nyelvi támogatást kap), akkor a látás és a hallás közösen hatnak abba az irányba, hogy agyunk villámgyorsan feldolgozza, megértse és felfogja az összesűrített információt.
Reményre ad okot, hogy David McCandless nincs egyedül abban, hogy az információt szépnek találja, és a megfelelő megjelenítést pedig elengedhetetlennek. Az infografika a 2010-es év egyik legjobb durranása véleményem szerint és észveszejtő tempóban hódítja meg az embereket. Aki nem hiszi, nézze meg ezeket a további oldalakat (amit pár perc keresgéléssel találtam egy megfelelő LinkedIn csoportból kiindulva):
Utolsó kommentek