Az Amnesty International nevű emberi jogokért küzdő szervezet egy megdöbbentően hatásos plakáttal hívta fel magára, és a családi erőszakra a figyelmet. Egy plakát, amely aktivizálja magát, ha nem nézik.
Megszokhattuk, hogy az utcai plakátok statikus elemei az utcaképnek. Időnként kísérleteznek egy térbelinek látszó óriásplakáttal, de egyelőre ebben kimerül a hirdetők fantáziája. A kültéri hirdetési monitorokra még várni kell.
A plakát első látásra egy normális házaspár mutat, akik mosolyogva ölelik át egymást a képen. Amint a plakát előtt álló ember elfordul a plakáttól, a kép megváltozik, és a férj veri a feleségét. A plakát szövege sokat sejtető: „Ez történik, ha nem figyel senki”.
Az ötlet pofon egyszerű, és mégis zseniális. A mobiltelefonokban és a fényképezőgépekben már régóta alkalmazzák az arc és szemfelismerő szoftvereket. A plakát fölött egy kicsiny kamera figyeli a teret, és állandó „szemkövetést” végez. Ha a plakátra néznek, a békés képet mutatja, ha a szem elfordul, előtűnik az „ütős” kép. A kamera nem exponál, hanem képet vált. A váltás során késlekedik egy kicsit, hogy mindenki észrevehesse a változást.
A plakát 2009-ben Cannes Lions díjat nyert.
Utolsó kommentek