A héten rendezték az első Mobile Hungary-t, amely illeszkedik a Media Hungary és az Internet Hungary rendezvények sorába. Az eseményen több százan vettek részt, párhuzamos program folyt három teremben. 

A megnyitót Novák Péter (IAB) tartotta. Többek között megtudhattuk belőle, hogy több mobil van már a világon, mint fogkefe. Az is kiderült, hogy Amerikában már van olyan étterem, ahol azért jár kedvezmény, ha a ruhatárban hagyod a mobilod (és erre nem azért kérnek meg, mert szeretnék ellopni a készüléket vagy az azon levő adatokat). Komolyra fordítva a szót a magyar mobil piac egyébként szépen fejlődik, idén kb. 700 millió forint körül fog alakulni a mobilos reklámköltés. Onnan nézve, hogy mennyit költenek más médiumokban, ez kevés. Onnan nézve viszont, hogy 1-2 éve még nem létezett ez a piac, szép teljesítmény.

A megnyitó után György Péter, egyetemi tanár előadása következett. György szerint az okostelefon egyre inkább az az eszköz, amin nem beszélgetünk, hanem számtalan egyéb dolgot csinálunk vele - ezért már eleve a neve is anakronisztikus. Mindeközben (nem csak) a legfiatalabb használók fejében teljesen átalakul a térrel kapcsolatos fogalomrendszer, megváltozik a lépték fogalma, mi van közel és távol, minek van jelentősége az életünkben. Ezek a mentális reprezentációk meghatározzák, hogy hogyan látjuk a világunkat, mit gondolunk egyáltalán bele tartozónak (lásd például Saul Steinberg híres, 1976-os karikatúráját a NY-i 9. utcáról, mint a világ közepéről).

György Péter előadását egy kutatói kerekasztal követte, amin jómagam is részt vettem. A kerekasztal előtt a résztvevők 5-5 percben elmondhatták friss kutatásaik eredményeit. 

Madar Norbert, eNET:
- kb. 2,9 millió okostelefon készülék van Magyarországon és pár százezer tablet
- de nem mindet használják, sőt
- kb. a készülékek kicsit több mint feléhez van mobil internet előfizetése a felhasználóknak (ez egybevág a többi cég később bemutatott adataival)

Klenovszki János, NRC:
- az internetezők körében 42%-os az okostelefonnal rendelkezők aránya, ez valamivel kevesebb, mint 2 millió fő
- több szegmensre oszthatók az okostelefonosok (6 ilyen van) a digital warriortól kezdve a kérdéses (out of question) 50+ éves nőkig (körükben igen alacsony az okostelefon tulajdonosok aránya)

- az okostelefonosok egy átlagos napját nézve (naplós módszer alapján) elmondható, hogy reggel 8 és este fél 10 között bármely időpillanatban kb. az okostelefonosok 25-30%-a használja éppen a készülékét.
- az elsődleges használat továbbra is a telefonálás (65% naponta telefonál), de a második már a böngészés (45%), harmadik holtversenyben a Facebook és az SMS (29%-29%)
- ezen felül nagyon sokan használják zenehallgatásra (27%), e-mailezésre (23%), hírolvasásra (21%), játékra (17%) is az okostelefonjukat egy átlagos napon
- médiafogyasztást tekintve egyedül a tv, és az is csak az esti fő műsoridőben képes megelőzni a telefont az okostelefonosok körében, mikozben gyakori a párhuzamos használat a médiafogyasztással 

Ambruszter Géza, Gemius:
- mobil internet előfizetéssel Magyarországon a mobilosok 60%-a rendelkezik, jellemzően 200 megás csomag alatti előfizetéssel
- a mobil internet a teljes internet forgalom 5%-át adja, amivel a kelet-európai átlag (6%) alatt vagyunk valamivel
- a legaktívabbak az iPad használók, az összes mobilos oldalletöltés egyötödéért felelősek

Polyák Balázs, Google:
- a mobilról való keresés az összes keresés 7%-a, ami a nyugati átlag alatt van (pl. Ausztria 16%, Egyesült Királyság 21% - 2012 Harmadik negyedéves adatok)
- nálunk is tendencia, hogy csütörtök, péntektől kezdve csökkenni kezd a desktop keresés és nő a mobilos, ez a csúcsot vasárnap éri el, közben ahogy az emberek vasárnap elkezdenek készülni a hétfőre, újra nőni kezd az asztali keresés
- egyre többen keresnek információt mobilon szórakozással / kikapcsolódással (pl. éttermek), internettel / távközléssel, árakkal (ár-összehasonlítás), egészséggel kapcsolatban...

A konferencián ezt követően rengeteg előadás hangzott el a mobilos piacról, fejlesztésekről, reklámokról, lehetőségekről, biztonságról... A rendezvény hozta a Media Hungaryn vagy Internet Hungaryn már megszokott minőséget, reméljük jövőre ismét megrendezik.