Néztem az egyik doku csatornán, egy filmet, ahol egy angol szolgáltató cég telefonos ügyfélszolgálatán próbáltak betanítani egy új alkalmazottat. Nagy terem, sok asztal, mindegyiknél ült egy ügyfélszolgálatos, fejükön headset, előttük számítógép. Az érintőképernyők gondolom az alkalmazottak gyorsabb munkáját voltak hivatottak segíteni.
Az újonc a mélyvízben a tanár segítségével már éles körülmények között, ügyféllel tárgyalva gyakorol. Az ügyet sikerült lerendezni, a tanonc megnyugodott. Ekkor jött a krach: minden eltűnt a képernyőről.
Nem értette, mi történt. Az oktatója a fejéhez kapott, és közölte sikerült törölnie az előfizető összes eddig rögzített adatát. Hogy mi történt: elhinni is nehéz: az info gomb mellett közvetlenül a törlés gomb van, és azt nyomta meg a tanuló.
Ez egy informatikai rémálom, az ostoba programtervezés csúcsa. Csak néhány bődületes balfogás:
- Miért van a törlés gomb közvetlenül a gyakran használt info gomb mellett?
- Miért töröl azonnal?
- Miért nem kérdez rá, hogy valóban törölni akarja-e az ügyfelet?
- Miért nincs utána helyreállítási lehetőség?
Vajon mi mindent tudtunk volna még meg, ha elmerülünk a program jobb ismeretébe.
Utolsó kommentek