Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mit kerestünk idén a Google-n? Magyar és Brit toplisták

A Való Világ, az Olimpia, a Megasztár és a bérkalkulátor vezeti idén a Google magyar keresési toplistáit, amelyekből kiderül, hogy kik, milyen ügyek, botrányok és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2012-ben.

"Az internetes keresés alapvetően megváltoztatta az információszerzés módját, illetve az emberek és az információk viszonyát" - mondta a toplistákat ismertető keddi rendezvényen Schuster Richárd, a Google magyarországi kommunikációs menedzsere. Mint hozzátette, ma egy-egy Google-keresés átlagosan 2500 kilométert tesz meg negyed másodperc alatt, mielőtt a találatok megjelennek az oldalon.

Tíz év alatt 450 milliárd különböző kifejezésre kerestek rá az emberek világszerte a Google-keresőben. Ma már naponta több milliárd keresést indítanak az oldalon, de így is száz keresésből átlagosan 16 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett rá - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Schuster Richárd közlése szerint a népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy bonyolultabb statisztikai módszer révén az év "slágereit" is számba veszi. Ehhez a "megugrott" kereséseket szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben nőtt a keresések száma, és nem csupán egyetlen napra, hétre, hanem huzamosabb időre fennmaradt a keresési mennyiség.

A tavalyiakhoz képest legnagyobb szaporodást elkönyvelő hazai keresőszavak - a kategóriákat összesítve - a Való Világ 5, az Olimpia 2012, a Megasztár és a bérkalkulátor 2012 voltak. A hazai és külföldi hírességek, valamint sportolók esetében a megugrott keresési toplistát VV Vera vezeti, utána Felix Baumgartner, majd Jakabos Zsuzsanna következik a sorban.

A belföldi hírek esetében Bándy Kata, a külföldi híreknél Amanda Todd, a politikusoknál Gyurcsány Ferenc, a mindennapi ügyek toplistáján a bérkalkulátor, zene kategóriában a Psy: Gangnam Style, az online szórakozás kategóriában pedig a Dumaragu lett a leginkább megugrott keresés. A legtöbbször keresett tévéműsor címével a Megasztár, a legtöbbször keresett magyar hírességével pedig Fluor büszkélkedhet, míg a magyar hírességek közül a legnagyobb ugrást VV Vera produkálta.

Az élet nagy kérdései közül a foghullásra és a "mi a szerelemre" kerestek rá a legtöbbször a hazai felhasználók. A hogyan? kezdetű kérdések közül pedig a Hogyan kell smárolni?, míg a mémek kategóriájában a Hummer lett a leginkább megugrott keresés.


Magyar keresések

Az abszolút toplista:

  • 1. Való Világ 5
  • 2. Olimpia 2012
  • 3. Megasztár
  • 4. bérkalkulátor 2012
  • 5. Éden Hotel 2
  • 6. Ryanair
  • 7. Pöttyös
  • 8. Whitney Houston
  • 9. Erzsébet utalvány
  • 10. Bándy Kata

Hazai és külföldi hírességek és sportolók:

  • 1. VV Vera
  • 2. Felix Baumgartner
  • 3. Jakabos Zsuzsanna
  • 4. Csobot Adél
  • 5. Gyurta Dániel
  • 6. Risztov Éva
  • 7. Adele
  • 8. Puzsér Róbert
  • 9. Balotelli
  • 10. Mario Casas 

Belföldi hírek:

  • 1. Bándy Kata
  • 2. Szita Bence
  • 3. Vizoviczki László
  • 4. Nyírő József
  • 5. Örményország
  • 6. Alaptörvény
  • 7. államcsőd
  • 8. plágium
  • 9. Békemenet
  • 10. telefonadó

Külföldi hírek:

  • 1. Amanda Todd
  • 2. Costa Concordia
  • 3. SOPA
  • 4. Sandy hurrikán
  • 5. Curiosity
  • 6. Kony 2012
  • 7. krokodil drog
  • 8. Pussy Riot
  • 9. Innocence of Muslims
  • 10. Obama

Politikusok:

  • 1. Gyurcsány Ferenc
  • 2. Áder János
  • 3. Bajnai Gordon
  • 4. Szegedi Csanád
  • 5. Lenhardt Balázs

Mindennapi ügyek:

  • 1. bérkalkulátor
  • 2. Erzsébet utalvány
  • 3. SZÉP kártya
  • 4. minimálbér 2012
  • 5. valutaárfolyamok
  • 6. végtörlesztés
  • 7. adóbevallás 2012
  • 8. kamarai regisztráció
  • 9. postai díjszabás 2012
  • 10. Munka Törvénykönyve

Zenék:

  • 1. Psy: Gangnam Style
  • 2. LMFAO: Party Rock Anthem
  • 3. Carly Rae Jepsen: Call Me Maybe
  • 4. Loreen: Euphoria
  • 5. Fluor: Halenda
  • 6. Jamie Woon: Shoulda
  • 7. Király Linda: Untried
  • 8. Caramel: Vízió
  • 9. Ákos: Előkelő idegen
  • 10. Komár László: Fiam 

Online szórakozás:

  • 1. Dumaragu
  • 2. Krémmánia
  • 3. Tékasztorik
  • 4. Sziget YouTube
  • 5. Rukkola

Tévéműsorok:

  • 1. Megasztár
  • 2. X-Faktor
  • 3. ValóVilág 5
  • 4. Éden Hotel 2
  • 5. Csillagszületik
  • 6. Showder Klub
  • 7. Összeesküvők
  • 8. Maradj Talpon
  • 9. Eurovíziós Dalfesztivál
  • 10. Heti Hetes 

Magyar hírességek 

  • 1. Fluor
  • 2. VV Gigi
  • 3. Rubint Réka
  • 4. Janicsák Veca
  • 5. Vastag Csaba
  • 6. VV Anikó
  • 7. Plazma
  • 8. Kelemen Anna
  • 9. Lola
  • 10. VV Zsófi 

Álmok:

  • 1. foghullás
  • 2. halál
  • 3. megcsalás
  • 4. kutyaharapás
  • 5. kígyó
  • 6. patkány
  • 7. terhesség
  • 8. esküvő
  • 9. pók
  • 10. szakítás

Mi a/mi az?:

  • 1. Mi a szerelem?
  • 2. Mi a masztaba?
  • 3. Mi a boldogság?
  • 4. Mi a kalevala?
  • 5. Mi a pünkösd?
  • 6. Mi a horoszkópom?
  • 7. Mi a vírus?
  • 8. Mi a főnév?
  • 9. Mi a kuszkusz?
  • 10. Mi a szex?

Hogyan...?

  • 1. Hogyan kell smárolni?
  • 2. Hogyan szerezzek pénzt?
  • 3. Hogyan porszívózzuk macskát?
  • 4. Hogyan készítsünk időgépet?
  • 5. Hogyan csábítsam el?
  • 6. Hogyan borotváljam le?
  • 7. Hogyan faragjunk tököt?
  • 8. Hogyan fogyjunk hasról?
  • 9. Hogyan spóroljunk?
  • 10. Hogyan süssünk kenyeret?

Mémek:

  • 1. Hummer
  • 2. Balotelli
  • 3. Michelle Jenneke
  • 4. Szívós szemű Márta
  • 5. Pocak

Brit Toplisták:

Legkeresettebb kifejezések:

  • 1. Euro 2012
  • 2. Olympic tickets
  • 3. Whitney Houston
  • 4. Kate Middleton
  • 5. April Jones
  • 6. Netflix
  • 7. Natwest online
  • 8. iPad 3
  • 9. Gary Barlow
  • 10. Gangnam Style

Legkeresettebb celebek:

  • 1. Whitney Houston
  • 2. Kate Middleton
  • 3. Gary Barlow
  • 4. Tulisa
  • 5. Jessica Ennis
  • 6. Fabrice Muamba
  • 7. Michael Clarke Duncan
  • 8. Morgan Freeman
  • 9. Prince Harry
  • 10. Usain Bolt

Legkeresettebb olimpiai kifejezések:

  • 1. Andy Murray
  • 2. Tom Daley
  • 3. Jessica Ennis
  • 4. Mo Farah
  • 5. Victoria Pendleton
  • 6. Bradley Wiggins
  • 7. Chris Hoy
  • 8. Rebecca Adlington
  • 9. Laura Trott
  • 10. Louis Smith

Legkeresettebb nem olimpikon sportolók:

  • 1. Usain Bolt
  • 2. Michael Phelps
  • 3. Roger Federer
  • 4. Yohan Blake
  • 5. Ryan Lochte
  • 6. Venus Williams
  • 7. Rafael Nadal
  • 8. Novak Djokovic
  • 9. Tyson Gay
  • 10. Missy Franklin

Legkeresettebb TV műsorok:

  • 1. Mike The Knight
  • 2. Homeland
  • 3. Towie
  • 4. The Jonathan Ross Show
  • 5. Celebrity Big Brother
  • 6. Sherlock
  • 7. The Great British Bake Off
  • 8. Game Of Thrones
  • 9. The Big Bang Theory
  • 10. How I Met Your Mother

Legkeresettebb filmek:

  • 1. Skyfall
  • 2. Prometheus
  • 3. The Hunger Games
  • 4. Magic Mike
  • 5. Take 2
  • 6. The Avengers
  • 7. The Woman In Black
  • 8. The Dictator
  • 9. Sinister
  • 10. The Devil Inside

Legkeresettebb válások/szakítások:

  • 1. Justin Bieber and Selena Gomez
  • 2. Robert Pattinson and Kristen Stewart
  • 3. Tom Cruise and Katie Holmes
  • 4. Caroline Flack and Harry Styles
  • 5. Johnny Depp and Vanessa Paradis
  • 6. Heidi Klum and Seal
  • 7. Chantelle Houghton and Alex Reid
  • 8. Michelle Keegan and Max George
  • 9. Katherine Jenkins and Gethin Jones
  • 10. Kim Kardashian and Kris Humphries

Legkeresettebb valóságshow sztárok:

  • 1. Victoria Pendleton
  • 2. Georgia Salpa
  • 3. Danica Thrall
  • 4. Lucy Spraggan
  • 5. Natasha Giggs
  • 6. Jasmine Lennard
  • 7. Nicola McLean
  • 8. Andy Scott-Lee
  • 9. Jahmene Douglas
  • 10. Jerry Hall

 Legkeresettebb zenészek:

  • 1. Lucy Spraggan
  • 2. The Military Wives
  • 3. Will.i.am
  • 4. Emeli Sande
  • 5. Psy
  • 6. One Direction
  • 7. The Spice Girls
  • 8. Muse
  • 9. Girls Aloud
  • 10. Dizzee Rascal

Legkeresettebb dalok:

  • 1. Gangnam Style
  • 2. Call Me Maybe
  • 3. Blow Me One Last Kiss
  • 4. Beneath Your Beautiful
  • 5. The Official Olympic Song (Survival by Muse)
  • 6. Skyfall
  • 7. Somebody That I Used To Know
  • 8. We Are Young
  • 9. Too Close
  • 10. 212

Legkeresettebb úticélok:

  • 1. Rio de Janeiro
  • 2. Greece
  • 3. Brazil
  • 4. Dubai
  • 5. Paris
  • 6. London
  • 7. Bruges
  • 8. Cornwall
  • 9. Edinburgh
  • 10. Barcelona

Toochee, a Galaktikus

0 Tovább

Szeretem a felhőt: Dropbox, Google Drive és Skydrive

A múlt heti blogposztban arról írtam, hogy hogyan jutottam el a merevlemezes és usb-kulcsos adathordozástól a felhő alapú megoldásig. Valójában ez csak az egyik indoka annak, hogy miért szeretem a felhőt. A LiveMesh szolgáltatáson túl, ami a számítógépek-felhő közötti szinkronizálást végzi számomra, több felhő alapú szolgáltatást is használok még, amik nagyban megkönnyítik az életem. Ilyen szolgáltatások a Dropbox, a Google Drive és a Skydrive. Alábbiakban 1-2 számomra hasznos felhasználási lehetőségről szólok ezek kapcsán.

Az első felhőszolgáltatás, amit intenzívebben használni kezdtem, a Dropbox volt. A Dropbox számomra egy olyan pendrive, amit nem kell magamnál hordani, amit nem tudok elhagyni – igaz, csak internet kapcsolat esetén tudom elérni az így tárolt anyagokat. Ma már azonban a mobil internetnek hála (a nálam ritka) külföldi tartózkodást leszámítva mindig van elérhető internet kapcsolat. Így a Dropbox nyugodtan telepakolható anyagokkal. Elsősorban a számítógép és a hordozható eszközök (tablet, okostelefon) közötti adat megosztásra szoktam használni. Erre teszem fel például a hallgatói dolgozatokat, a hosszabb szövegeket. Kikapcsolódás esetére novellákat, könyveket is tartok rajta. Néhány esetben pedig az is előfordul, hogy 1-1 könyvtárat megosztok, ha olyan tartalmat kell hozzáférhetővé tennem, amit nem csak egyszer és néhány embernek kell elküldenem, hanem rendszeresen – és újabb lehetséges címzettek felbukkanása bármikor várható.

A másik felhőszolgáltatás, amit időnként használni szoktam, a Google Drive. Nálam ez elsősorban az úgynevezett kollaboratív munka eszköze, tehát ide teszem fel azokat a táblázatokat, szövegeket, amikkel többen dolgozunk. Például ezen osztottam meg a hallgatóimmal legutóbb, hogy ki melyik könyvet választotta recenzálni. Ebben a félévben ugyanis azt a feladatot adtam a hallgatóimnak az egyetemen, hogy egy listából válasszanak könyvet és írjanak belőle könyvismertetőt. Fontos információ volt számukra, hogy egy könyvet kiválasztott-e már valaki. A legegyszerűbb a Google Drive segítségével volt megosztani a dokumentumot. E nélkül sokkal több e-mailezés lett volna és adminisztrálni is nehezebb lett volna a dolgot. De szintén a Google felhő szolgáltatását használom az androidos táblámmal készült képek azonnali mentésére. A képet elkészülte után a gép automatikusan feltölti a Google Drive-ba (kiválasztható, hogy ezt csak wifi hálózaton tegye, kímélendő a mobilos csomag adatforgalmi keretét). Ennek különösen akkor vettem hasznát, amikor egy szoftveres hiba miatt vissza kellett állítanom a tablet rendszerét és sajnos menteni már nem lehetett róla: egyrészt egyetlen képem sem veszett el, másrészt a visszaállítás után automatikusan visszatöltötte a rendszer a képeimet. Így azokat alkalomadtán ismét meg tudtam mutatni az ismerősöknek, barátoknak.

A végére hagytam a Skydrive-ot. Ezt a Lumia telefonommal használom intenzíven, mivel a Windows Phone rendszernek alapbeállításban ez a felhős háttérrendszere. Itt is mentem a képeimet már az elkészítésük pillanatában. De ezen túl a OneNote jegyzeteim vagy a telefonon készített Office anyagaim is a felhőben tárolódnak, ami azért kényelmes, mert bármit jegyzetelek a telefonon, az később elérhető a számítógépen is az internet segítségével, így könnyen tudok másolni és beilleszteni belőlük bármit egy másik helyre.

Mindhárom rendszert könnyű használni, kényelmesek, sok esetben a háttérben dolgoznak, mindössze egyszer kell beállítani ehhez őket. Nem mondom, hogy nem tudnék élni nélkülük, vagy hiányuk megoldhatatlan nehézséget jelentene, de bizonyos dolgok kezelése sokkal körülményesebb lenne számomra. Ezért is szeretem a felhőt.

Pintér Robesz

0 Tovább

Elfelejtheted, amit az okostelefonokról eddig tudtál

Világszerte igaz, hogy az okostelefon felhasználók nagyjából kétharmada(!) az első okostelefonját nyüstöli, ami azért fontos, mert most köteleződnek el, vagy utálnak meg egy platformot, esetleg márkát jó időre. A többség számára ez az egész okostelefonosdi újdonság, az eszköz még keresi a helyét az életükben, nagyjából a következő 1-2 évben fog kiderülni, hogy mire jó is ez igazán. Folytatódik a múlt héten kezdett sorozat, amelyben az Our Mobile Planet globális okostelefon kutatás eredményeit járom körbe.

Az első rész a Netidők Blogban: Android : iPhone – félidőben 11:10

Az első felhasználók ilyen óriási száma azt is jelenti egyúttal, hogy most alakulnak ki a felhasználói szokások. Amit az elmúlt 2-4 évben megtanultunk az okostelefonokról, az a kezdeti felhasználói csoportok, az innovátorok (rendszerint a felhasználók 2,5%-a) és a korai adaptálók (rendszerint a felhasználók 13,5%-a) tapasztalataiból fakadt. Ennek a világnak azonban az okostelefonok robbanászszerű terjedésével éppen ebben évben szakad vége, a „zöldfülű” tömegek átveszik a hatalmat: ami nekik tetszik, az fog elterjedni, elsősorban az ő igényeiket kell kiszolgálni ahhoz, hogy egy platform vagy márka tartósan sikeres legyen. Tehát részben elfelejthetjük, amit eddig az okostelefonokról és az okostelefonosokról tudtunk, az új felhasználók új világot hozhatnak.

Mindebből az következik, hogy amilyen felhasználói szokásokat felvesznek az újdonsült okostelefonosok, az évekre eldöntheti, hogy milyen tömegtermék lesz a következő években az okostelefon. Ezek a tömegek már nem a korábban a többséget kitevő technológiai gurukból (geek felhasználók) állnak. A két legnagyobb platformnak, az androidnak és az iOS-nek ma már felhasználók százmillióit kell egyszerre terelgetniük, ami az éles kanyarokat, tehát a forradalmi megújulásokat meglehetősen kockázatossá teszi. Az okostelefon igazi tömegtermékké válik. A felhasználók tömegei pedig paradox módon egyszerre jelentik a sikert a piacon és azt a ballasztot, amit cipelni kell. A Nokia, a Blackberry vagy a HTC példája pedig minden gyártó számára intő jel, hogy ebben a gyorsan változó iparágban, ahol átlag 1,5 évente cserélnek készüléket a vevők, milyen gyorsan ki lehet esni a vásárlók és a részvényesek kegyeiből.

(folytatjuk)

AZ OUR MOBILE PLANET KUTATÁS MÓDSZERTANÁRÓL

A kutatás első hulláma 2011. március-júliusa, második hulláma 2012. január-márciusa között készült. A kutatás országonként és évenként eltérő mintamérettel folyt (a legkisebb országos minta 500 fős, a legnagyobb 6.000 fős volt). Minden országban online kérdőívvel vették fel az adatokat, amelyeket kulcs változók mentén súlyoztak az okostelefonos populációra. A súlyozáshoz szükséges változókat telefonos kutatással vették fel. Bővebben a kutatásról.

Pintér Robesz

0 Tovább

Az anoním YouTube-kommentek vége?

Mára sokak fejében a közösségi oldal kifejezés leegyszerűsödött a Facebook-ra vagy az iWiW-re, pedig nem csak a kapcsolatépítő portálok, hanem a például a videomegosztó oldalak is közösségi szolgáltatások. Jó példa erre a YouTube, ahol a videókat a közösség tagjai véleményezik, sőt lájkolhatják is. Csakhogy a YouTube-on nincs központi moderálás – mindenki a saját videói alatt tart rendet, és ennek következtében az esetek többségében igen alacsony színvonalúak a kommentek. Digitális jogászunk, Dudás Ágnes most elmondja, hogy milyen változtatásra készül a YouTube a kommentezéssel kapcsolatban.

0 Tovább

Android : iPhone – félidőben 11:10

Melyik országban vezet még mindig toronymagasan a Symbian? Hol van lakosságra vetítve a legtöbb okostelefon tulajdonos? Hogyan alakul az android és az iPhone versenye? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphatunk választ több mint két tucat ország vonatkozásában az Our Mobile Planet 2012-es kutatásából, ugyanis a napokban jelent meg a Google felmérése az okostelefonokról, amelyet az Ipsos készített a Google felkérésére, a Mobile Marketing Association és az Interactive Advertising Bureau partnersége mellett.

Az Our Mobile Planet már 2011-ben is elérhető volt, most a 2012-es friss adatok kerültek fel az új oldalra. Ami különösen tetszik ebben a felmérésben, hogy ingyen hozzáférhetővé teszi az összes adatot, amiből egy interaktív online felületen maga a felhasználó gyárthat pár pillanaton belül egyszerű grafikonokat. Sőt az adatbázisok is letölthetők országonként Excel formátumban és a riportok is PDF-ben. Idén egyébként 26 országban vettek fel adatot (nem mindegyikben azok közül, ahol tavaly volt adatfelvétel), így összesen 40 országra van 2011-ből, 2012-ből vagy mind a két évből adat. Tehát valóságos kincsesbányáról van szó! (Sajnos Magyarország idén sem került bele a mérésbe – pedig reménykedtem benne. Azért lesznek magyar adatok is, ugyanis a magyar Ipsos jelenleg készít egy meglehetősen összetett kutatást a témában, amiről terveim szerint ősszel részletesen be fogok számolni ezeken a hasábokon is).

Na, de akkor lássuk az adatokat! A kutatás az okostelefonok elterjedtségi adatain túl széleskörű betekintést nyújt a felhasználói szokásokba például a keresés, videó, közösségi oldalak, levelezés, vásárlás kapcsán. Egy blogposztba nyilván nem fér bele sok minden, szóval most nézzük meg az elterjedtséget, aztán a következő hetekben körbejárok még néhány érdekesebb témát. A 2012-ben vizsgált 26 ország közül Szaúd-Arábiában (61%) és az Egyesült Arab Emírségekben (60%) a legmagasabb az okostelefonokkal rendelkezők aránya – első ránézésre meglepő lehet az eredmény, de végül is jól magyarázható ezeknek az országoknak a jólétével. A harmadik a dobogón Norvégia (54%), majd Ausztrália (52%), Svédország (51%) és az Egyesült Királyság (51%) következik. Ezek azok az országok, ahol már többségben vannak az okostelefonosok, az összes többi országban még kisebbségbe szorulnak (például az USA-ban 44%-os az elterjedtség).

Folytassuk a mobil platformok részesedésével: azt gondolnánk, hogy az elsőség az android vagy az iOS között dől el mindenhol. Mindkét fentebb említett arab országban azonban a Blackberry a nyerő (Szaúd-Arábiában 35%-kal, az Emírségekben 42%-kal) és ezen kívül még Mexikóban (25%) is tart a szebb napokat látott rendszer elsősége (bár az android itt már 24%-on áll). Remélem, senkit nem lep meg, hogy Finnország a Symbian mentsvára (43%), ezen kívül még Egyiptomban (19%) áll a rendszer az első helyen.

A maradék 21 országon az android és az iOS osztozik 11:10 arányban (az android javára). Ahol az iPhone a nyerő (részesedések a teljes piacon zárójelben): Ausztrália (49%), Ausztria (41%), Kanada (45% iPhone – a Blackberry saját „hazájában” csak 23%-on áll, éppen, mint az android), Dánia (46%), Franciaország (43%), Németország (35%), Írország (39%), Egyesült Királyság (30% - igaz itt az android csak 1%-kal marad le), Svédország (48%) és Svájc (52%). Utóbbi az egyetlen ország a vizsgálatban, ahol az iPhone több mint a felét birtokolja a piacnak – szép kis teljesítmény. De a lista maga is elgondolkodtató, a világ igen fejlett országai találhatók rajta, amiből nyolc nyugat-európai.

A gazdasági kontraszt még nagyobb, ha megnézzük, hogy hol vezet fölényesen az android: Argentína (33%), Brazília (28%), Kína (38%) és Spanyolország (34%) – ezekben az országokban legalább duplája az android részesedése az iOS-ének, de van ahol még nagyobb. További hét országban vezet az android, a következő ötben már „elhúzott”: Belgium (28% szemben a 20%-kal), Olaszország (26% szemben a 17%-kal), Japán (55%! szemben a 39%-kal), Új-Zéland (41% szemben a 31%-kal), USA (40% szemben a 32%-kal). További kettőben bár vezet az android, de szinte fej-fej mellett van a két rendszer: Hollandia (33% szemben a 30%-kal), Norvégia (39% szemben a 37%-kal).

Az iPhone és az android részesedése néhány országban 2012-ben

Érdemes azt is észrevenni, hogy ahol az iPhone vezet 2012-ben, ott rendszerint 40% feletti a részesedése (kivétel Németország és az Egyesült Királyság), viszont az android számai csak három országban érik el a 40%-ot: Japánban, Új-Zélandon és az Egyesült Államokban. Ennek ellenére elmondható, hogy az iPhone vesztésre áll: a 2011-es adatokat megnézve abban a 15 országban, ahol mindkét évre vettek fel adatot, Finnország kivételével mindenhol vezetett még tavaly (és egyedül Ausztriában volt holtverseny a két rendszer között). 2012-re viszont a 14 országból hatban már elveszítette az elsőségét, sőt, van ahol látványosan visszaesett, például Japánban vagy Spanyolországban.

(folytatjuk)

AZ OUR MOBILE PLANET KUTATÁS MÓDSZERTANÁRÓL

A kutatás első hulláma 2011. március-júliusa, második hulláma 2012. január-márciusa között készült. A kutatás országonként és évenként eltérő mintamérettel folyt (a legkisebb országos minta 500 fős, a legnagyobb 6.000 fős volt). Minden országban online kérdőívvel vették fel az adatokat, amelyeket kulcs változók mentén súlyoztak az okostelefonos populációra. A súlyozáshoz szükséges változókat telefonos kutatással vették fel. Bővebben a kutatásról.

Pintér Robesz

0 Tovább

Netidők Blogtársaság

blogavatar

Digitális talkshow írásban is. Itt a Netidők! Ez a Netidők c. rádióműsor (Petőfi Rádió) blogja. Mindaz, ami elhangzik az adásban, meg ami nem.

Utolsó kommentek