Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mivel folytatódik a TV forradalma?

Szinte alig múlik el hónap anélkül, hogy nem jönnének újabb és újabb hírek Amerikából, amelyek a televíziózás forradalmáról szólnak. Most a Time Warner Cable lépett egyet a sakktáblán és ártámogatást nyújt a Slingbox nevű kütyühöz, ami egyébként önmagában megérdemelne egy önálló írást. A történetben lesz szó perről is, mert enélkül már nem lehet semmit piacra dobni a nagy vízen túl.

SligboxA cég - egyébként Amerika egyik legnagyobb kábeltévé és internet szolgáltatója - kedden bejelentette, hogy támogatja az előfizetőinek a Slingbox nevű eszköz megvásárlását, amelynek segítségével a felhasználók nézhetik a kábeltévéjüket gyakorlatilag bárhonnan és bármilyen eszközön ami képes az internetre csatlakozni.

A támogatás egyébként csak az amúgy igen borsos árú, havi 99 dolláros Wideband Internet előfizetőknek jár, a 300 dolláros eszköz megvásárlásához. A Wideband Internet mindkét irányban sokkal nagyobb sebességet garantál, mint a hagyományos szélessávú előfizetésekkel szemben ezzel lehetővé téve, hogy az otthonunkból jó minőségű streaming videó jelet továbbítsunk a feltöltési irányba is.

A promóció összecseng azzal, hogy a Time Warner Cable számára is a legfontosabb terület az internet és az arra épülő szolgáltatások lesznek, amely már magában foglalja a neten továbbított televíziós tartalmakat is. A műsorszolgáltatók ennek finaman szólva sem örülnek, szerintük ugyanis az adások terjesztőinek, azaz a kábelszolgáltatónak többet kellene fizetniük azért mert lehetővé teszik a helytől független hozzáférést a műsorokhoz.

A vállalat régóta szkanderozik a csatornákkal arról, hogy milyen módon teheti lehetővé a tartalomhoz való hozzáférést. Márciusban a cég kijött egy alkalmazással, mellyel az előfizetők az iPad-jükön is hozzáfértek több tucat csatornához. A csatornák válaszul a Viacom (övék többek között az MTV és a Nickelodeon is) vezetésével, márciusban perre mentek a Time Warner-rel, mert a keresetük szerint a szolgáltatónak nincs joga a hagyományostól eltérő módon "sugározni" a műsorokat, szerintük ezzel a szolgáltató jogosulatlan műsorszórást valósít meg. A perre viszont per a válasz, melyben a szolgáltató a szerződést lobogtatja mely szerint az előfizető összes képernyőjére eljuttathatja a műsorokat.

A perek jól mutatják, hogy a bevételekért folyik a harc, melyben a csatornák hosszú távon biztos, hogy vesztenek. Az új digitális világban a hozzáadott értékük eltűnik és ezzel együtt a reklámozók sem ott fogják elkölteni majd a pénzüket, hanem inkább az új szolgáltatóknál közvetlenül. Véleményem szerint a hagyományos csatornáknak végük van ebben az új digitális világban, akár tetszik, akár nem. Valószínű a csatornáknak nem.

A Viacom ebben az évben egy másik szolgáltatónak a Cablevision-nek is nekiesett ugyanúgy egy iPad alkalmazás miatt. Két héttel ezelőtt peren kívüli egyezséggel zárult az adok-kapok, de egyelőre semmiféle részlete nem nyilvános a megállapodásnak. Nem lehet tudni, hogy a Cablevision többet fizet-e a Viacom-nak a csatornákért vagy sem. Pedig a Time Warner-rel való kakaskodás végeredménye is gyanítható hasonló lesz, csak épp nem tudni micsoda.

A Slingbox-szal a Time Warner kifogná a szelet a Viacom perének a vitorlájából, mert a készülék használatával már minden egyes fogyasztót kéne perelnie, hiszen a TWC csak az infrastruktúrát biztosítja egy technikai megoldásnak, amit a felhasználó belátása szerint üzemeltet. Persze ezt így nem mondta a szolgáltató, de a lényeg attól még ez.

Az akció szeptemberben kezdődik és hivatalosan a Wideband szolgáltatás promóciójaként szerepel a kínálatban. Ja, hogy ezzel mellesleg ugyanazt lehet elérni, mint az iPad alkalmazással, csak már sokkal több eszközre? C'est la vie, így járt a Viacom.

0 Tovább

Miért kell nekünk a Netflix-re figyelni?

A Wall Street Journal-tól a New York Times-ig mindenhol írtak arról, hogy a Netflix nevű média vállalat eddig soha nem látott összeget, 100 millió dollárt lenne hajlandó fizetni egy új 26 részes politikai drámai sorozat kizárólagos vetítési jogaiért.

Netflix a tévén Mi a Netflix? A válasz nem is olyan egyszerű. Egy évvel ezelőtt még azt mondtam volna, hogy a legnagyobb amerikai videó kölcsönző cég. Ma inkább azt mondanám, hogy az a cég amelyik újradefiniálja a kábeltelevíziózást és a prémium csatornák üzleti modelljét az internet segítségével, megrángatva minden eddigi nagymacska bajszát. A lekérhető filmes tartalmak vezető szolgáltatójává növi ki magát a cég. A Time Warner és a HBO előfizetőit azzal tudja megnyerni, hogy a hagyományos prémium csatornáktól eltérően, itt a filmeket akkor nézi meg az ember egy átalány összegért, amikor csak akarja. Egy év alatt így több mint 60%-os növekedés után 20 millió előfizetővel a 28 milliós HBO után, a második helyen van a cég. Az előrejelzések alapján úgy tűnik, hogy a növekedési ütem 2011-ben sem akar csökkenni.

A kábeltelevíziós társaságok sem örülnek túlságosan a Netflix műsortovábbítási rendszerének, mert ez a hagyományos kábeltévé előfizetések hosszútávú csökkenését vetíti előre ami odaát már mérhetővé vált. Ebben nagy szerepe van a technológiát könnyen fogyaszthatóvá tévő televízió készülékeknek, melyekbe már be van építve a Netflix szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges szoftver. A kábeltévé előfizetést lemondók száma 2011-ben 1.6 millió körüli lesz az előrejelzések szerint, ami ha nem is drámaian nagy szám, de a csökkenés azt mutatja, hogy van miért aggódni.

A hagyományos televíziós csatornák is kaptak konkurenciát. A Netflix 2010-ben olyan csatornákat utasított maga mögé, mint például a CBS. A néző szerkeszti a műsort is a szája íze szerint, amivel a hagyományos csatornák kényelemben nem tudnak versenyezni. Az Amazon is igyekszik felkapaszkodni erre a rohanó vonatra egy nagyon hasonló Instant Video Service névre keresztelt megoldással, viszont ott a kínált választék sem megfelelő még, illetve TV készülékek sincsenek még felkészítve ezeknek a tartalmaknak a könnyű kezelésére.

A Netflix a mostani húzással a saját exkluzív sorozattal pont a HBO-t készül megverni a saját fegyverével, a kábeltévék játszóterén. Ezek mellett olyan ikonikus cégeknek is leckéd ad az internetes tévézésből mint az Amazon, amelyik most indította el az Instant Video Service névre hallgató szolgáltatását. Viszont az a mai napon választékban nem ér fel a Netflix kínálatához.

Nekünk azért érdekes a tengeren túli trendek megfigyelése, mert ez hozzánk kb. 3 éves spéttel jön meg. Pont addigra mire elvileg a televíziózásban még éppen csak átkínlódtuk magunkat a Digitális Átálláson és az új piaci helyzetre megint nem lesz senkinek épkézláb megoldása itthonról.

0 Tovább

Netidők Blogtársaság

blogavatar

Digitális talkshow írásban is. Itt a Netidők! Ez a Netidők c. rádióműsor (Petőfi Rádió) blogja. Mindaz, ami elhangzik az adásban, meg ami nem.

Utolsó kommentek