Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az internet nem férfias médium többé Magyarországon

A számítógépezést és az internet használatot sokáig férfias dolognak tartották, nem véletlenül. A legtöbb technológiai innováció legtöbbször a városi, fiatal, képzettebb férfiakat szólítja meg. Mára viszont elértünk odáig, hogy nyugodtan kijelenthető, az internet elterjedtséget tekintve nincs érdemi különbség idehaza a két nem között. De persze azért akadnak eltérések másban.

Az Eurostat 2012-es adatai szerint a magyar férfiak 71%-a internetezik legalább hetente, a nőknek 68%-a (ez gyakorlatilag megfelel az EU-s átlagnak: rendre 73% és 67%). Ennél kicsit kevesebben használják naponta az internetet, férfiaknál 60%, nőknél 56% (ez szintén megfelel az EU-s átlagnak: 62% és 55%). Tehát Magyarország nem marad le az Európai Uniótól, de a nemek között sem találni nagy eltéréseket.

Szintén az Eurostat 2012-es adatai alapján azt látjuk, hogy az internetes tevékenységekben sincs érdemi különbség a magyar nők és férfiak között, ami viszont érdekes, hogy az EU átlag és a magyarok között annál inkább vannak eltérések: jobban különböznek a magyarok az EU átlagától, mint a magyar férfiak és nők egymástól. Például a közösségi média, a tartalom feltöltése nálunk jóval népszerűbb mindkét nem körében, de az online bankolás, vagy egy termék internetes eladása nálunk kevésbé gyakori.

A magyar férfiak és nők között nem volt mindig ekkora hasonlóság: az eNET tavaly szeptemberi online kutatása szerint a férfiak hamarabb kezdtek el számítógépet használni, de 5-6 évvel ezelőtt elkezdett kiegyenlítődni az arány, mára szinte teljesen azonos. Nem meglepő módon a férfiak hamarabb kezdtek el elindulni az okostelefon használat felé is, de ebben már jóval gyorsabban követték őket a nők. Ennek ellenére mindkét nemre igaz, hogy egyelőre a számítógép használata dominál az internetes tevékenységeknél, nem a telefon. A legújabb kütyüt, a tabletet tekintve azt látni, hogy míg a netező férfiak 19%-nak van tablete (eNET, 2013 szeptemberi adat), addig a nőknél ez 12% (de 27% szeretne magának - a férfiaknál pedig csak 20%) - itt is kiegyenlítődés felé megyünk tehát.

Találni azonban olyan új technológiai eszközt is, amiben a nők "jobbak": intelligens porszívót a netező nők 19%-a venne, a férfiaknak csak 10%-a (szintén az említett eNET kutatásból) - cáfolódni látszik tehát az a sztereotípia, hogy a férfiak porszívóznak otthon, ha így lenne, biztosan többen érdeklődnének a megoldás iránt.

Mindent egybevetve azt vonhatjuk le tanulságként, hogy érdemes egyre nagyobb figyelmet szentelni a nőknek a neten is, mert az internet nem férfias médium többé Magyarországon.

Pintér Robesz

0 Tovább

A Facebook felhasználók 9 típusa

Az ismerkedős, a nagy generációs, a kezdő, a mindent megosztó, a márkatámogató, a paranoid, a like-gyűjtő, a játékfüggő és a szellem - 9 féle tipikus felhasználóról készített vicces infografikát az Optify, amely pár napja látott napvilágot a Mashable oldalán.

Nekem ugyan hiányzik az életbölcselő, a romantikus (néha egybecsúszik az előző típussal) és a troll, de a leírt 9 féle felhasználóhoz érdekes statisztikák csatlakoznak, így emiatt is érdemes megnézni az infografikát. Például a profilok 18%-a szinte teljesen inaktív (ők a szellemek, akik úgy használói a Facebook-nak, hogy tulajdonképpen nem is azok). Vagy például az is érdekes, hogy a Facebookon minden negyedik felhasználó játszik rendszeresen, ez több, mint 250 millió embert jelent. De az is kiderül az adatokból, hogy a legtöbbet lájkolt bejegyzés a Farmers Insurance-től származik és 2.047.058 like-ot kapott eddig - aki tehát elsőségre vágyik, ezt kell megdöntenie. Az átlag Facebook használó egyébként havonta 14-szer klikkel a like gombra.

További érdekes adatok itt.

Pintér Robesz

0 Tovább

Mit kerestünk idén a Google-n? Magyar és Brit toplisták

A Való Világ, az Olimpia, a Megasztár és a bérkalkulátor vezeti idén a Google magyar keresési toplistáit, amelyekből kiderül, hogy kik, milyen ügyek, botrányok és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2012-ben.

"Az internetes keresés alapvetően megváltoztatta az információszerzés módját, illetve az emberek és az információk viszonyát" - mondta a toplistákat ismertető keddi rendezvényen Schuster Richárd, a Google magyarországi kommunikációs menedzsere. Mint hozzátette, ma egy-egy Google-keresés átlagosan 2500 kilométert tesz meg negyed másodperc alatt, mielőtt a találatok megjelennek az oldalon.

Tíz év alatt 450 milliárd különböző kifejezésre kerestek rá az emberek világszerte a Google-keresőben. Ma már naponta több milliárd keresést indítanak az oldalon, de így is száz keresésből átlagosan 16 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett rá - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Schuster Richárd közlése szerint a népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy bonyolultabb statisztikai módszer révén az év "slágereit" is számba veszi. Ehhez a "megugrott" kereséseket szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben nőtt a keresések száma, és nem csupán egyetlen napra, hétre, hanem huzamosabb időre fennmaradt a keresési mennyiség.

A tavalyiakhoz képest legnagyobb szaporodást elkönyvelő hazai keresőszavak - a kategóriákat összesítve - a Való Világ 5, az Olimpia 2012, a Megasztár és a bérkalkulátor 2012 voltak. A hazai és külföldi hírességek, valamint sportolók esetében a megugrott keresési toplistát VV Vera vezeti, utána Felix Baumgartner, majd Jakabos Zsuzsanna következik a sorban.

A belföldi hírek esetében Bándy Kata, a külföldi híreknél Amanda Todd, a politikusoknál Gyurcsány Ferenc, a mindennapi ügyek toplistáján a bérkalkulátor, zene kategóriában a Psy: Gangnam Style, az online szórakozás kategóriában pedig a Dumaragu lett a leginkább megugrott keresés. A legtöbbször keresett tévéműsor címével a Megasztár, a legtöbbször keresett magyar hírességével pedig Fluor büszkélkedhet, míg a magyar hírességek közül a legnagyobb ugrást VV Vera produkálta.

Az élet nagy kérdései közül a foghullásra és a "mi a szerelemre" kerestek rá a legtöbbször a hazai felhasználók. A hogyan? kezdetű kérdések közül pedig a Hogyan kell smárolni?, míg a mémek kategóriájában a Hummer lett a leginkább megugrott keresés.


Magyar keresések

Az abszolút toplista:

  • 1. Való Világ 5
  • 2. Olimpia 2012
  • 3. Megasztár
  • 4. bérkalkulátor 2012
  • 5. Éden Hotel 2
  • 6. Ryanair
  • 7. Pöttyös
  • 8. Whitney Houston
  • 9. Erzsébet utalvány
  • 10. Bándy Kata

Hazai és külföldi hírességek és sportolók:

  • 1. VV Vera
  • 2. Felix Baumgartner
  • 3. Jakabos Zsuzsanna
  • 4. Csobot Adél
  • 5. Gyurta Dániel
  • 6. Risztov Éva
  • 7. Adele
  • 8. Puzsér Róbert
  • 9. Balotelli
  • 10. Mario Casas 

Belföldi hírek:

  • 1. Bándy Kata
  • 2. Szita Bence
  • 3. Vizoviczki László
  • 4. Nyírő József
  • 5. Örményország
  • 6. Alaptörvény
  • 7. államcsőd
  • 8. plágium
  • 9. Békemenet
  • 10. telefonadó

Külföldi hírek:

  • 1. Amanda Todd
  • 2. Costa Concordia
  • 3. SOPA
  • 4. Sandy hurrikán
  • 5. Curiosity
  • 6. Kony 2012
  • 7. krokodil drog
  • 8. Pussy Riot
  • 9. Innocence of Muslims
  • 10. Obama

Politikusok:

  • 1. Gyurcsány Ferenc
  • 2. Áder János
  • 3. Bajnai Gordon
  • 4. Szegedi Csanád
  • 5. Lenhardt Balázs

Mindennapi ügyek:

  • 1. bérkalkulátor
  • 2. Erzsébet utalvány
  • 3. SZÉP kártya
  • 4. minimálbér 2012
  • 5. valutaárfolyamok
  • 6. végtörlesztés
  • 7. adóbevallás 2012
  • 8. kamarai regisztráció
  • 9. postai díjszabás 2012
  • 10. Munka Törvénykönyve

Zenék:

  • 1. Psy: Gangnam Style
  • 2. LMFAO: Party Rock Anthem
  • 3. Carly Rae Jepsen: Call Me Maybe
  • 4. Loreen: Euphoria
  • 5. Fluor: Halenda
  • 6. Jamie Woon: Shoulda
  • 7. Király Linda: Untried
  • 8. Caramel: Vízió
  • 9. Ákos: Előkelő idegen
  • 10. Komár László: Fiam 

Online szórakozás:

  • 1. Dumaragu
  • 2. Krémmánia
  • 3. Tékasztorik
  • 4. Sziget YouTube
  • 5. Rukkola

Tévéműsorok:

  • 1. Megasztár
  • 2. X-Faktor
  • 3. ValóVilág 5
  • 4. Éden Hotel 2
  • 5. Csillagszületik
  • 6. Showder Klub
  • 7. Összeesküvők
  • 8. Maradj Talpon
  • 9. Eurovíziós Dalfesztivál
  • 10. Heti Hetes 

Magyar hírességek 

  • 1. Fluor
  • 2. VV Gigi
  • 3. Rubint Réka
  • 4. Janicsák Veca
  • 5. Vastag Csaba
  • 6. VV Anikó
  • 7. Plazma
  • 8. Kelemen Anna
  • 9. Lola
  • 10. VV Zsófi 

Álmok:

  • 1. foghullás
  • 2. halál
  • 3. megcsalás
  • 4. kutyaharapás
  • 5. kígyó
  • 6. patkány
  • 7. terhesség
  • 8. esküvő
  • 9. pók
  • 10. szakítás

Mi a/mi az?:

  • 1. Mi a szerelem?
  • 2. Mi a masztaba?
  • 3. Mi a boldogság?
  • 4. Mi a kalevala?
  • 5. Mi a pünkösd?
  • 6. Mi a horoszkópom?
  • 7. Mi a vírus?
  • 8. Mi a főnév?
  • 9. Mi a kuszkusz?
  • 10. Mi a szex?

Hogyan...?

  • 1. Hogyan kell smárolni?
  • 2. Hogyan szerezzek pénzt?
  • 3. Hogyan porszívózzuk macskát?
  • 4. Hogyan készítsünk időgépet?
  • 5. Hogyan csábítsam el?
  • 6. Hogyan borotváljam le?
  • 7. Hogyan faragjunk tököt?
  • 8. Hogyan fogyjunk hasról?
  • 9. Hogyan spóroljunk?
  • 10. Hogyan süssünk kenyeret?

Mémek:

  • 1. Hummer
  • 2. Balotelli
  • 3. Michelle Jenneke
  • 4. Szívós szemű Márta
  • 5. Pocak

Brit Toplisták:

Legkeresettebb kifejezések:

  • 1. Euro 2012
  • 2. Olympic tickets
  • 3. Whitney Houston
  • 4. Kate Middleton
  • 5. April Jones
  • 6. Netflix
  • 7. Natwest online
  • 8. iPad 3
  • 9. Gary Barlow
  • 10. Gangnam Style

Legkeresettebb celebek:

  • 1. Whitney Houston
  • 2. Kate Middleton
  • 3. Gary Barlow
  • 4. Tulisa
  • 5. Jessica Ennis
  • 6. Fabrice Muamba
  • 7. Michael Clarke Duncan
  • 8. Morgan Freeman
  • 9. Prince Harry
  • 10. Usain Bolt

Legkeresettebb olimpiai kifejezések:

  • 1. Andy Murray
  • 2. Tom Daley
  • 3. Jessica Ennis
  • 4. Mo Farah
  • 5. Victoria Pendleton
  • 6. Bradley Wiggins
  • 7. Chris Hoy
  • 8. Rebecca Adlington
  • 9. Laura Trott
  • 10. Louis Smith

Legkeresettebb nem olimpikon sportolók:

  • 1. Usain Bolt
  • 2. Michael Phelps
  • 3. Roger Federer
  • 4. Yohan Blake
  • 5. Ryan Lochte
  • 6. Venus Williams
  • 7. Rafael Nadal
  • 8. Novak Djokovic
  • 9. Tyson Gay
  • 10. Missy Franklin

Legkeresettebb TV műsorok:

  • 1. Mike The Knight
  • 2. Homeland
  • 3. Towie
  • 4. The Jonathan Ross Show
  • 5. Celebrity Big Brother
  • 6. Sherlock
  • 7. The Great British Bake Off
  • 8. Game Of Thrones
  • 9. The Big Bang Theory
  • 10. How I Met Your Mother

Legkeresettebb filmek:

  • 1. Skyfall
  • 2. Prometheus
  • 3. The Hunger Games
  • 4. Magic Mike
  • 5. Take 2
  • 6. The Avengers
  • 7. The Woman In Black
  • 8. The Dictator
  • 9. Sinister
  • 10. The Devil Inside

Legkeresettebb válások/szakítások:

  • 1. Justin Bieber and Selena Gomez
  • 2. Robert Pattinson and Kristen Stewart
  • 3. Tom Cruise and Katie Holmes
  • 4. Caroline Flack and Harry Styles
  • 5. Johnny Depp and Vanessa Paradis
  • 6. Heidi Klum and Seal
  • 7. Chantelle Houghton and Alex Reid
  • 8. Michelle Keegan and Max George
  • 9. Katherine Jenkins and Gethin Jones
  • 10. Kim Kardashian and Kris Humphries

Legkeresettebb valóságshow sztárok:

  • 1. Victoria Pendleton
  • 2. Georgia Salpa
  • 3. Danica Thrall
  • 4. Lucy Spraggan
  • 5. Natasha Giggs
  • 6. Jasmine Lennard
  • 7. Nicola McLean
  • 8. Andy Scott-Lee
  • 9. Jahmene Douglas
  • 10. Jerry Hall

 Legkeresettebb zenészek:

  • 1. Lucy Spraggan
  • 2. The Military Wives
  • 3. Will.i.am
  • 4. Emeli Sande
  • 5. Psy
  • 6. One Direction
  • 7. The Spice Girls
  • 8. Muse
  • 9. Girls Aloud
  • 10. Dizzee Rascal

Legkeresettebb dalok:

  • 1. Gangnam Style
  • 2. Call Me Maybe
  • 3. Blow Me One Last Kiss
  • 4. Beneath Your Beautiful
  • 5. The Official Olympic Song (Survival by Muse)
  • 6. Skyfall
  • 7. Somebody That I Used To Know
  • 8. We Are Young
  • 9. Too Close
  • 10. 212

Legkeresettebb úticélok:

  • 1. Rio de Janeiro
  • 2. Greece
  • 3. Brazil
  • 4. Dubai
  • 5. Paris
  • 6. London
  • 7. Bruges
  • 8. Cornwall
  • 9. Edinburgh
  • 10. Barcelona

Toochee, a Galaktikus

0 Tovább

Ahol kétmillió felhasználó nem sok

Úgy tűnik, hogy a kapcsolatépítő közösségi oldalak a különböző országokban legfeljebb a teljes népesség 50%-át képesek rávenni arra, hogy csatlakozzanak. Ez látszik a Facebook adataiból is, ahol legutóbb az amerikai felhasználók számában 1,1 százalékos csökkenést regisztráltak és a Capstone nevű külső elemzőcég tanulmányában azt a becslést tették közzé, hogy kétmillióan hagyták el az oldalt. Nemrégiben volt a Facebook tőzsdei bevezetése és már akkor is szó volt róla, hogy a piac már túlárazta a kapcsolatépítő portált, aminek jelenleg egyébként már 900 millió felhasználója van világszerte. A Netidők asztaltársasága az Index híre alapján beszélgetett a témáról, ennek kivonatát adjuk most közre. Az elején azt latolgatták, hogy vajon a Facebook elérte-e a plafont a felhasználók számában?

Bódi Zoltán: Hát szerintem… mennyi?! egy egész valahány tized százalékos változás még lehet, hogy a mérési hibahatár környékén van…

Nagyistók Tibor: De ez kétmillió ember!

Bódi Zoltán: Igen, ez nagy tömeg, de 1,1 százalék… És a 98,9% meg ott maradt a Facebook-on!

Facebook logo

Nagyistók Tibor: Na jó, de több adat is arra mutat, hogy a Facebook-nak most nem egy fellendülős időszaka van. Lásd a tőzsdei buktát…

Bódi Zoltán: Kérdés, hogy a világ többi részén hogy állnak. Mert ha Amerikában – tegyük fel – megtelt a piac, azért rajta kívül még van egy pár hely a Földön, ahol a Facebook elérhető.


Kovács Tücsi Mihály: Igen, meg amilyen politikai helyzet van, lekapcsolnak időnként egy-egy fél országot és akkor rögtön eltűnnek ennyien bármilyen közösségi oldalról!

Bódi Zoltán: De ők nem szállnak ki! Nem szüneteltetik a fiókjukat a Facebook-on!

Kovács Tücsi Mihály: Egyáltalán lehet a fiókot szüneteltetni?

Bódi Zoltán: Igen, törölni nem tudod magad onnan soha, csak szüneteltetni (felfüggeszteni) a hozzáférésedet, úgy, hogy ne lássa senki. De ha meggondolod magad, akkor vissza tudsz menni. Én már csináltam ilyet. Ugyanabban az állapotban tértem vissza, ahogy másfél éve abbahagytam.

Kevin: Viszont azért érdekes, hogy szerintem a tőzsdei buktájuknak nem nagyon van köze szerintem a felhasználóikhoz. Annak inkább ahhoz van köze, hogy miből fognak pénzt csinálni a befektetők. Amíg ingyenesek a szolgáltatások, a felhasználók addig nem nagyon izgatják magukat szerintem.

Nagyistók Tibor: Mindenesetre 900 millió felhasználó van világszerte és lehet, hogy már van egy halom alternatív verzió, például van egy kínai kapcsolatépítő portál, mert ott nem engedik a Facebook-ot. Meg van a MySpace és egyebek… Mutat-e valami trendet a Facebook csökkenése?

Borek András: 900 millióhoz az 1,1 százalék az csepp a tengerben… Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon kis szám. És ha jól tudom, ez a kétmillió felhasználó Amerikából tűnt el…

Bódi Zoltán: És nem a globális felhasználószámból!

Borek András: Valószínű, hogy a szaldó pozitív, én ezért nem temetném a Facebook-ot. És az pedig szerintem egy nagy marhaság, hogy összemossák a cég tőzsdei teljesítményét a felhasználók számával ilyen módon. A tőzsdei részvényárfolyam csökkenése nem hozható semmilyen összefüggésbe a felhasználószám akármilyen növekedésével vagy csökkenésével, hanem egyszerűen a cégnek az értékelésében mutat egy mérőszámot.

Nagyistók Tibor: Beleolvasva a hírbe: „A Facebook növekedése éppen abban a 23 országban állt meg, ahol a felhasználói bázis már elérte a teljes népesség 50 százalékát.” Tehát ezekben az országokban megállt. A tőzsdén mindig jelent valamit, hogy ha valami nem felfele megy, hanem pang… Mégis, ha valamit javasolnotok kellene Zuckerberg úrnak, mit javasolnátok, hogy kilendítse ebből a kátyúból a céget és ismét fellendülőben legyen a Facebook?

Borek András: Ingyen semmit. 


(Netidők) 

0 Tovább

A világ számokban – Worldometer

Imádom a statisztikákat – szakmai ártalom. Az infograrikákat, rangsorokat, adatsorokat, grafikonokat és a többit. A számok sokat elárulnak a világról, amiben élünk, feltéve, hogy tudjuk mit jelentenek és mik az összefüggések köztük. Ugyanakkor a bizonyos időszakokra, jellemzően hónapokra, negyedévekre, évekre és évtizedekre vonatkozó statisztikákból sokszor nem érzékelhető számunkra, hogy a számok mögött folyamatok vannak, folyamatos változás. Viszont a közismert számokat, mint a világ népessége, a világon található internet felhasználók száma vagy az eladott mobiltelefonok száma meg lehet jeleníteni folyamatként is – ezek a valós idejű számlálók, amik azt mutatják, hogy a pillanat múlásával számszerűsítve hogyan változik a világ. Erre vállalkozik a Worldometer nevű, magyarul is „beszélő” oldal, ahol számlálókon követhejük nyomon a minket körülvevő változásokat.

A minket érdeklő, információs társadalomhoz köthető számlálók közül legőrültebben a ma elküldött e-maileké pörög, de ott vannak szorosan a nyomábana twitter bejegyzések vagy a blogposztok – mint amilyen ez is. De megnézhetjük, hogy mennyi internet felhasználó van jelenleg a világon vagy hány számítógépet adtak el idén.

Worldometer: Az emberiség egy perce – csak tudományos fantasztikus gondolatkísérlet helyett valódi számokkal.

Pintér Robesz

0 Tovább
«
1234

Netidők Blogtársaság

blogavatar

Digitális talkshow írásban is. Itt a Netidők! Ez a Netidők c. rádióműsor (Petőfi Rádió) blogja. Mindaz, ami elhangzik az adásban, meg ami nem.

Utolsó kommentek