Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hogyan írjunk izgalmas blogposztot? 8 tutibiztos tipp!

Egy izgalmas cikkre hívták fel a napokban a figyelmemet. Az írás célja, hogy bemutassa az olvasóknak azokat a(z alantas) trükköket, amelyekkel a cikkek írói elérik, hogy rákattintsunk a tartalmukra az interneten, sőt, el is olvassuk azokat, még akkor is, ha nincs semmi hasznos bennük számunkra.

Miután végigolvastam a bejegyzést, rájöttem, hogy valójában nem is az olvasóknak szól, hanem az íróknak, miközben cinkos módon összekacsint velük. Ráadásul maga a cikk is él minden általa bemutatott trükkel. Ügyes.

Röviden, mit csináljunk, ha szeretnénk egy minél több olvasót vonzó blogposztot írni? Íme, a 8 trükk:

  1. Jól meg kell magyarázni valamit. Ha már a poszt címében az szerepel, hogy „hogyan”, „miért”… nagyobb valószínűséggel kattintanak rá és olvassák el azt. (Csak tessék megnézni ennek a bejegyzésnek a címét. Na, ugye! Működik.
  2. Kérdezni kell. A kérdések kíváncsiságot keltenek. (Megint kénytelen vagyok visszautalni a bejegyzés címére.)
  3. Adjunk hozzá egy számot. Az olvasók szeretik a listákat. (És megint csak a cím.)
  4. Ígérjük le a csillagot az égről. Ha azt ígérjük, hogy valaki tuti sikeres lesz attól, amit kínálunk neki, könnyebben adja a fejét az olvasásra. (Ígérem, utoljára említem a bejegyzés címét.)
  5. Legyünk negatívak. Egy ízes káromkodás is megteszi a címben, aztán a tartalomban. Erre a szintre már én sem aljasodtam le. De megtehettem volna, a fenébe is, ha bátrabb vagyok!
  6. Fokozzuk a tempót és adjunk hozzá felesleges mellékneveket. A legeslegrégebbi trükkök egyike, de az emberek szeretik a fokozást.
  7. Hivatkozzunk (szak)tekintélyre! Lehet szakértő, vezető, vagy akár celeb. A lényeg, hogy legyen, aki felnéz rá. Sőt, a legjobb, ha a tudományt hívjuk segítségül. És akkor adjunk hozzá számot is (3-as pont)! Például egy jó címmel 80%-kal valószínűbb, hogy ugyanazt a cikket végigolvassák az olvasók.
  8. Kombináljuk az előző hét pontot! Az az igazság, hogy külön-kölön minden pont szánalmasan átlátszó. Együtt vagy megfelelően kombinálva viszont védtelen velük szemben az olvasó.

Persze akár vissza is fordíthatjuk a dolgot az írók nyelvéről az olvasóéra: kedves olvasó, ha rendszeresen ezeket a trükköket látja egy blogon, portálon, újságban, akkor biztosan tudhatja, hogy csak a forgalomszámláló pörgetésére használják. Ettől még élvezheti, amit olvas, de ugye milyen jó érzés, hogy nem tudják az orránál fogva vezetni?

Pintér Robesz

0 Tovább

Hogyan írjunk sikeres blogposztot

Ki ne szeretne címlapra kerülni a saját blog bejegyzésével? Ki utasítaná vissza, hogy a blogposztjára sokan hivatkozzanak, miközben elismerően osztják meg a linkjét az internetes ismerőseik körében? Az alábbiakban röviden összefoglaljuk, hogy hogyan készíthetünk sikeres blogposztot, illetve konkrét tippeket, témaötleteket is adunk, amikkel fel lehet hívni egy-egy bejegyzésünkre a figyelmet.

A sikeres blogposzt elkészítésénél tehát a következőkre kell figyelni:

Szánj több időt az első, pár soros felvezető szövegre! Ha ez nem ragadja meg a figyelmet, akkor az emberek nem fogják elolvasni, amit írtál – hiába a jó minőségű tartalom. A jó felvezető hasznos, motivál a teljes bejegyzés azonnali elolvasására, egyedi és pontos. Ki kell derülnie belőle, hogy miről olvashat a látogató és miért kell rögtön elolvasnia a bejegyzést (ha ugyanis későbbre halasztja az olvasást, azt kockáztatja, hogy egyáltalán nem olvassa el az egészet).

Legyen ütős a tartalom! A felvezető ne ígérjen többet, mint amit utána a poszt nyújt, ez ugyanis ellenérzéseket ébreszt az olvasóban, akit, ha becsaptak, később kevesebb valószínűséggel tér vissza az oldalra. Olyan posztot fognak újraosztani, amit érdemes elolvasni. Ha a felvezető csábító, de utána silány a tartalom, akkor nem fogják szeretni az olvasók és másnak sem fogják ajánlani.

Vannak olyan témák, amikkel könnyebb sikeres blogposztot írni, bár önmagukban ezek sem garantálják a sikert:

Írj valamilyen listáról, ranglistáról! Ezeket a posztokat nagyon szeretik az emberek, de csak akkor, ha rendesen megindokolod, hogy melyik pont miért került fel a listádra és mit takar.

Írj „hogyan” (how to) posztot! Ha a bejegyzésed arról szól, hogy hogyan (ne) csináljunk valamit, akkor nagyobb eséllyel találják hasznosnak az olvasók és küldik tovább az ismerőseiknek.

Írj megtörtént esetről, tanulságos történetről, esettanulmányról! Az olvasók ugyan szeretnek az elméletről olvasni, de még jobban szeretik azt valós példákon keresztül látni. Ezek olvasmányosak, tanulságosak és alátámasztják azt, amit mondasz.

Mondj ellent! Ha szembe mész egy mindenki által elfogadott trenddel, könnyebben felfigyelnek rád. Persze ez ne legyen öncélú, okos ellenérvekre van szükséged, különben kiröhögteted magad.

Írj a legjobbakról! A listákhoz hasonlóan az emberek szeretnek olvasni a kiválókról, a kiválasztott kevesekről, akik valamiben a többiek, az átlag fölé magasodnak. Lehetnek ezek milliomosok, ügyes cégek, tehetséges hackerek, a lényeg, hogy ne legyenek átlagosak.

Persze mindez nem garantálja a sikert, egy kis szerencsére is szükség van, hogy a posztodat sokan olvassák és ajánlják másoknak. Ezek a tippek, azonban segítenek abban, hogy ez nagyobb valószínűséggel történjen meg. Mindez nem csupán elmélet. Olvasták például Borek András tegnapi bejegyzését itt a Netidők blogon („Nagyobb kijelző ingyen?”)? Az írás az origo címlapján is megjelent, pedig a szerző nem ismeri a blogketrec szerkesztőjét. András saját bevallása szerint a fentebbi tippeket használta ő is – ha neki bejött, bárkinek működhet. Meglepő lehet, de ez az összegzés egy 17 éves fiatalembertől származik, teljes egészében pedig itt olvasható angolul.

Pintér Robesz

 

0 Tovább

Netidők Blogtársaság

blogavatar

Digitális talkshow írásban is. Itt a Netidők! Ez a Netidők c. rádióműsor (Petőfi Rádió) blogja. Mindaz, ami elhangzik az adásban, meg ami nem.

Utolsó kommentek