A Guardian szerint nagyon úgy tűnik, hogy 10 év után ismét itt egy újabb .com lufi. Az állítás alátámasztására egy technológiai tanácsadó, bizonyos Alan Patrick listáját mutatják be. A Broadsight elemzője szerint minden okunk meg van arra, hogy elkezdjünk aggódni a mesterségesen túlértékelt internetes cégek miatt (például a még mindig veszteséget termelő twitter értékét 10 milliárd dollárra becsülik).
Patrick szerint 10 árulkodó jele van annak, ha a lufit elkezdték fújni:
1. Megérkezik az “Új Dolog”, aminek már nem lehet a régi módon megbecsülni az értékét. Akinek sok pénze van, elkezd bevásárolni.
2. Az intelligens emberek felismerik az első jeleit annak, hogy elkezdődött a lufi felfújása.
3. Kis induló cégekbe csupán az alapítóik miatt (akik korábban befutott, “Új Dologgal” foglalkozó cégeknél dolgoztak egykoron, tehát már “nevük“ van) arcpirító összegeket fektetnek be a szinte nulla teljesítmény ellenére.
4. A befektetési alapok egymást ölik, csak hogy az induló vállalkozásokba pénzt tehessenek.
5. Anélkül kezdenek pénzt kapni egyes cégek, hogy bármilyen termékük vagy szolgáltatásuk lenne, csupán a Power Point prezentációjukat kell megmutatniuk.
6. Komoly MBA-k otthagyják a bankokat, hogy cégeket alapítsanak.
7. Kitör a nagy alapítási láz.
8. A bankok bevásárolnak az új cégekből, nyugdíjalapok szállnak be a játékba.
9. A taxisofőrök kéretlenül tanácsokat kezdenek adni, hogy melyik cég papírjait érdemes megvenni.
10. A kedvenc “Új Dolog” próféták bagóért vesznek “Régi” cégeket.
Gondolom kiderült, hogy ezúttal a közösségi média a varázslatos “Új Dolog”. Patrick szerint az első nyolc feltétel már teljesült is, most éppen a taxisokon van a sor, hogy social média szakértővé avanzsáljanak. Szóval a vég közel. Akit a részletek is érdekelnek, nézze meg a Guardian cikkét. Tanulságos olvasmány - visszarepít minket 11 évvel ezelőttre, amikor még javában fújták az első internetes lufit és úgy tűnt, hogy azoké a cégeké a jövő.
Utolsó kommentek