Szinte hónapról hónapokra javul a komputergrafika minősége. Hol vannak már a régi kockás grafikák, amikor a pixelek még jóé látszottak a darabos grafikákban. Azok a boldog 8 bites idők…

Azonban ez a szögletes grafika úgy tűnik, mégis túléli sorsát, csak platformot vált. Ott hagyja a komputerek világát, és a mátrixból kilépve a való világban találta meg új helyét. Fiatal filmesek találták meg benne az új önkifejezési formát.

Az új módszer az egyik legrégebbi film trükkhöz nyúlik vissza, a „step motion” bábtechnológiát alkalmazzák. A kamera előtt kézzel változtatják meg a figurát képfázisról képfázisra, majd egyetlen képkockát rögzítenek. A képek egymásutániságából áll össze a film, a fáziseltérésekből áll össze a mozgás illúziója. Ez használták az 1933-as King Kongban ugyanúgy, mint a Birodalom visszavág lépegetőinél a Hoth bolygón.

A videós pixelezésnél egy videokamerával rögzítik a képkockákat és valamilyen négyszögletes tárgyak átpakolásával, áthelyezésével érik el a pixeles animáció hatást. Hamar népszerű lett a mindenki által közismert Post-It jegyzettömb, amely egyrészt négyzet formája miatt tökéletes pixel, másrészt a többszöri felragaszthatósága nagyban megkönnyíti a munkát.

A Ninjamoped nevű társaság ennél tovább lépett, és az ideális alapanyagot a LEGO kockákban találta meg. A kockát szintén tökéletesen alkalmasak pixelpontnak, viszont a játék lehetőséget ad három dimenzióban alkotnia.  A film külön érdekessége, hogy a kísérőzene a hajdani Commodore/Spektrum világot idézi.

A Ninjamoped legújabb filmjében már feljebb lépett „grafikai” felbontásban. A kamerát a mennyezetre rögzítették, és a leterített fekete szőnyegen fémpénzekből hozták létre képeiket.  Ehhez a produkcióhoz munka közben már nem akármilyen térlátás szükséges. HD felbontás és 8 bites zene a nyolcvanas évek stílusában.

 

Tücsi a Galaktikus